donderdag 4 november 2010

Awesome Amsterdam - The Return of the Ski Sweater

Fucking Hipster @ Velour.se

Eigenlijk een blogpost die voortborduurt op mijn eerste post Heerlijke Herfst'. Zoals ik al zei, buiten wordt het guurder. De tijd is aangebroken om de open haard aan te steken en samen met je partner Love Actually in de DVD-spelen te plempen. Ach ja, herfst maakt me blijkbaar een tikkeltje romantisch en nostalgisch...

Wat voorheen ook nostalgie was, maar nu weer volledig hip, is de ski-sweater. Steeds vaker zie je de ouderwets gebreide trui mét of zonder patroon in het Amsterdamse straatbeeld terugkomen.



Mart via Google Image

Waar vroeger alleen de Mart Smeetsen van de wereld met zo'n foeilelijk ding werden gezien, is de trui nu een vaak gedragen kledingstuk onder de 'hipsters' (jij al één M?). Jammer dat populariteit ook altijd zorgt voor een explosieve toename van de prijs (iets met vraag-aanbod, blabla). Nu ook grote ketens als de Zara en H&M de retro ski-sweaters gaan aanbieden, schroeven logischerwijs ook de tweedehands winkeltjes hun prijzen op.

via Knitting Crocket

Gelukkig is er altijd nog het internet; wil je toch hip en warm zijn deze herfst en winter maar is zo'n trui je toch echt te duur? Je kan er altijd zelf één breien met de instructies van deze, overigens ook erg retro, website. Toch liever een reeds gedragen modelletje, klik hier.

Ik ga ook meer eens op zoek misschien wel bij Episode, tot die tijd ben ik maar alvast lid geworden van deze site...

LJ.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten