maandag 21 februari 2011

Vergoogling


Het lijkt alsof de tentakels van het kleurrijke, vijfletterige zoekbedrijf verder uitstrekken dan we ooit hadden durven dromen. Zijzelf trouwens ook. Toch staat meer en meer de funfactor meer vooraan. Het mes snijdt zoals altijd aan twee kanten, dus ondanks dat het allemaal hartstikke leuk is wat ze doen, is het uiteindelijk gewoon gericht op geld verdienen.

De nieuwe watch this space campagne is een waar kunstwerkje qua opzet. Je ziet meer en meer regelmatig blauwe, gele, rode en groene blokken tussen de reclame staan. Ga je naar de campagne website, is simplicity het thema. Simpele uitleg door korte tekst en film. Handig gebruikmakend van YouTube, DoubleClick en een paar centrale thema's wordt uitgelegd dat Google nog beter wordt. Hier een kort filmpje over targeting.


Het mooie is dat weinig bedrijven meet zonder Google kunnen. Niet alleen vanwege de zoekresultaten, meer en meer ook vanwege de advertising. Een ingewikkelde formule ligt ten grondslag aan dit systeem, wat zich blijft ontwikkelen en verbeteren en zal ook nog eens slimmer worden door jouw gebruik. Google krijgt dus meer gegevens, een beter systeem en meer cash. De adverteerder meer effectieve aandacht, dus eigenlijk snijdt het mes aan vier kanten, maar wordt je toch een beetje gepiepelt doordat je betaalt voor je eigen kennis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten