zaterdag 19 februari 2011

Soms is het heerlijk om een nerd te zijn...


Iedereen heeft wel zijn nerderige kant: A. houdt bijvoorbeeld stiekem heel veel van computers en ook M. kan zich urenlang opsluiten om lekker te tekenen. Helemaal niet erg hoor,  iedereen heeft namelijk zijn eigen nerdige hobbies. Zo houdt ik ontzettend veel van alles wat RC bestuurbaar is, helicopters zijn de laatste trend. Urenlang kan ik spelen met die dingen... 

Maar naast deze overblijfselen uit mijn jeugd zijn er ook recentere nerdy hobbies bijgekomen. Een daarvan vindt zijn oorsprong in Londen. Naief en onwetend als ik toen nog was bezocht ik met een vriend de film 'Iron Man 2', niet wetende dat ik daarna voor altijd verandert zou zijn. Prima film dacht ik toen de credits in beeld kwamen en wilde opstaan, ruw werd ik terug mijn stoel ik gedrukt, 'You need to wait for the teaser, man!' Er daar was het dan, aan het einde van de credits: een kort filmpje die refereerde naar een nog uit te brengen nieuwe film. Mijn leven was niet meer hetzelfde, ik was meteen 'hooked', Marvell's Superhelden waren zoooooo cool! 


Thuis aangekomen raakte ik direct in de ban van deze vreemde wereld. Niet alleen raakte ik verbaasd over het aantal karakters en de onderlinge relaties van deze karakters, maar ook de wereld er om heen was ongelooflijk. Zo bestaan er duizende fora en communities waarin mede-fans verschillende theorieen met elkaar bespreken en heb je toegang tot een waar Marvell Universe op Marvel.com

Nu moet ik toegeven, in de Marvell fanwereld zou ik meteen door de mand vallen. Ik koop geen stripboeken om ze vervolgens in hun plastic te laten en ook staat mijn kamer niet vol met actiehelden op schaalformaat. Ook begrijp ik waarschijnlijk maar 1% van de verwijzingen, hints en links in de films. Want, en dat vind ik het mooie, het zijn niet zomaar een paar Hollywood blockbusters die je ziet, het zijn complexe, intelligente verhalen. Elk karakter heeft zijn eigen herkomst, elke scene heeft 
een bepaalde reden. 

De reden voor het schrijven van dit stuk? Dit jaar worden er twee films uitgebracht waar de hele Marvell fanatics al jaren met smart op aan het wachten zijn. De trailers zijn onlangs vrijgegeven, bekijk ze hieronder. Ik kan niet wachten...

Captain America: The First Avenger

Thor
Om in nerdterminlogie te spreken: OMG NERDGASM!!!

Peace out, ik ga boeven vangen!

Update: voordat bovenstaande films uitkomen worden we eerst nog getrakteerd op X-Men: The Beginning (prequel), komt uit in maart 2011.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten