donderdag 3 maart 2011

Muziekgebouw aan het IJ: foto's


Mooie blogpost van A. gister. Als ik dit weer zo zie kan ook ik niet wachten om heerlijk met een biertje op het terras te zitten. Toch is het nog verdomde koud dezer dagen en is het dus nagenoeg onmogelijk om zonder winterjas op het terras te zitten, laat staan aan het einde van middag. Maar A.'s blogpost mag dan misschien een tikkeltje te voorbarig zijn geweest, hij zet wel 1 van het mooiste moderne bouwwerk van Amsterdam in de spotlights: het Muziekgebouw aan het IJ. Naar mijn mening zelfs het allermooiste gebouw dat de laatste jaren is gebouwd...

Ontworpen door het Deense architectenbureau 3xN en officieel geopend in 2005. Sindsdien is het doos-in-doos ontwerp al meermaals bekroond en wordt het jaarlijks door meer dan 100.000 mensen bezocht. Onlangs was ik voor het eerst in dit immens grote bouwwerk en was meteen ondersteboven. Omdat er nog niemand aanwezig was kon ik deze super foto's maken:




De originele foto's zijn op te vragen via Twitter @coolesoep of e-mail info@coolesoep.nl
Meer over het Muziekgebouw aan IJ vind je op hun website. 


L.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten