vrijdag 12 november 2010

Cool Book Alert . Hembakat är bäst

LJ begon gister een rubriekje met fijne blogjes; onder de naam 'Cool Book Alert' start ik hierbij de sectie die de fijne boekjes onder de loep neemt...

'Hembakat är bäst' van Carl Kleiner staat momenteel zeer hoog op mijn lijstje. Een compleet nieuwe kijk op het traditionele kookboek. De inventiviteit van de schrijver van dit boek, dat thuis koken predikt, is het best met een aantal platen weer te geven.

Ik kan niet wachten tot ik het hele boek een keer in mijn handen heb! Geweldig, hoe het suiker en het zout zijn gepresenteerd en hoe vloeibare bestanddelen worden uitgesmeerd en samen met de andere ingrediënten een adembenemend schouwspel vormen.

Één leuk feitje: Kleiner heeft dit boek gemaakt in opdracht van onze grote Zweedse meubelvriend IKEA. Goed werk, hoor. Maar dat levert meteen een praktisch probleem op, want ondanks de wereldwijde positieve reacties op de look van het boek, is het voor het moment slechts in Zweden verkrijgbaar. Een goede reden om weer eens die kant uit te gaan...

M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten