maandag 13 december 2010

Service van de toekomst?


A. heeft dit onderwerp maar wat vaak aangehaald in zijn blogposts: de service in de meeste restaurants en cafe's in Amsterdam, een paar uitzonderingen daargelaten, is ronduit belabberd. Slecht luisterende bediening, bijdehandte gast- heer of dame, fouten met de rekening.... Iedereen die uitgaat in Amsterdam heeft wel eens zo'n situatie meegemaakt.

Een net geopend restaurant in China biedt de oplossing voor deze serviceproblemen: robots. Dit restaurant speelt in op de steeds groter wordende vraag naar goede service en heeft zes vrouwelijke robots in 'dienst genomen'. Samen kunnen deze Iron Ladies een capaciteit van 100 eters aan, verdeeld over 500 vierkante meter.  De keuken wordt overigens wel gerund door koks van vlees en bloed, het zal nog wel een paar jaar duren voordat robots ook smaken van elkaar kunnen onderscheiden.

'Welcome to the future'

Is dit een mooie publiciteitsstunt van het Chinese restaurant of zal dit daadwerkelijke een verbetering van de service betekenen? En hoeveel verschillende scenarios beheersen deze robots eigenlijk? Is er bijvoorbeeld een knopje 'vlieg in de soep'? Ik weet het niet hoor, ik prefereer denk ik toch de human touch wanneer ik aan het eten ben, de servicefoutjes neem ik dan wel voor lief...

L.

Het hele bericht vind je op mijn favoriete tech-blog Wired

Geen opmerkingen:

Een reactie posten