dinsdag 21 december 2010

Who is on Facebook...?


Nu de aanstaande Kerstdagen steeds dichterbij komen, neemt het Kerstverhaal een steeds groter gedeelte van mijn gedachten in. Niet dat ik zo gelovig ben overigens. Maar toch... Gisteren kwam ik via O., uit mijn vriendenlijst op Facebook, deze moderne versie van het Kerstverhaal tegen!


Briljant scherp filmpje, dat laat zien hoe het zou zijn als Jezus in het huidige tijdbeeld zou zijn geboren. Overigens spelen historische figuren (kun je ze zo eigenlijk wel noemen?) een grotere rol binnen social media. En dan komen er heel wat apen uit de mouw... Atheïsten kunnen wel inpakken, want aan de hand van God's Facebook statussen blijkt dat hij de Dinosauriërs als 'afleiding' heeft verzonnen...




En misschien was Caesar in 44 voor Christus toch iets meer op zijn hoede geweest als 'ie zijn iPhone nog even had gecheckt.
Ook ruim vijfenzestig jaar na het einde van de Tweede Wereldoorlog liggen grappen over Hitler en de toenmalige gebeurtenissen nog altijd niet even makkelijk. Toch kon ik een kleine glimlach niet onderdrukken. Tegelijkertijd is het een social media-manier om onder de aandacht te brengen, om de horror van die periode een 'modern' beeld te geven.

Maar laten we niet te zwaar afsluiten vandaag, zeker nu de tijd van 'vrede op aarde' nabij is...




Peace

M.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten